mandag 8. juni 2015

Lesing!

Hei! Som noen av dere vet, så er ikke jeg akkurat en lesehest. Jeg plukker ikke plutselig bare opp en bok og starter å lese av glede. Men nå har det seg slik at i norsken har vi en oppgave. Og det er denne bloggen som er oppgaven. Det har seg faktisk slik at jeg (overraskende nok) har fått noe ut av lesingen. Og når det er sagt så vill jeg bare oppfordre alle dere som er som meg å plukk opp en bok.
Hvis du har vanskeligheter for å lese, så vill det hjelpe å lese mye, og det er dokumentert.

Jeg som har dysleksi, har hatt vanskeligheter for å lese, men i gjennom tidene har det bare blitt bedre fordi at jeg har lest mer og mer. Og etterhvert, kanskje det kan bli litt artigere. Men jeg vil ikke bli bedre med mindre jeg leser!
                                       Jeg vill si at det kan være vanskelig i starten, men når du kommer lengre, så hender det at jeg blir så nysgjerrig at jeg bare vil lese en til side og en til. Og når du endelig er ferdig så kan det kanskje være litt godt men samtidig innholdsrikt og fornuftig. Du vil kanskje få ett bedre syn på ting, eller lese fortere neste bok osv.



Så plukk opp en bok og begynn å les!
-Vilde Skjevling Bakksjø.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar